دست نوشته خبری

ساخت وبلاگ

سیل ناشی از بارش شدید باران در ایالت تگزاس آمریکا، بخش هایی از آن ایالت را به زیر آب فرو برد و موجب مرگ دست کم ۵ نفر در شهر هیوستون شد.

سیل در هیوستون موجب بسته شدن ادارات و مدارس، مسدود شدن جاده ها، مختل شدن عبور و مرور وسائل نقلیه عمومی، قطع برق و لغو پرواز هواپیماها شده است.

بیش از ۴۰ سانتیمتر باران طی ۲۴ ساعت در شهر هیوستون بارید و  میزان بارش در برخی از مناطق حتی تا ۴۵ سانتیمتر نیز گزارش شده است.

یک مرکز بزرگ سرپوشیده خرید در هیوستون به اسکان کسانی که منازلشان زیر آب فرو رفته اختصاص داده شده است. 

در بخش هریس که هیوستون در آن واقع شده، هزار منزل به زیر آب فرو رفته و مقام های دولت محلی شرایط اضطراری اعلام کرده اند. 

در هیوستون ۷۰ منطقه مسکونی دچار سیل شده و شهردار شهر از کارمندان غیرضروری خواسته است در منازلشان باقی بمانند. 

برق ۷۰ هزار خانه و محل کسب و کار قطع شده و ۸۰۰ پرواز فرودگاه های عمده تگزاس لغو شدند.

ماموران امداد رسانی دست کم در ۹۰۰ مورد برای نجات مردم فراخوانده شدند، حتی امدادرسانی به اسب هایی که در یک اصطبل در حومه هیوستون در معرض غرق شدن بودند، نیز در جریان بود.

هواشناسان پیش بینی می کنند باران در روز سه شنبه نیز ادامه یابد.

هشدار سیل غافلگیر کننده، برای بیشتر مناطق مرکزی تگزاس تا ایالت های لوئیزیانا و آرکانزاس صادر شده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 253 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:26

رئیس جمهوری ایالات متحده گفت دولت آمریکا تا آخر سال جاری میلادی در نبرد با داعش در سوریه و در عملیات بازپس گیری شهر موصل عراق ار این گروه افراطی به دستاوردهای چشمگیری دست خواهد یافت.

باراک اوباما در مصاحبه با چارلی رز از شبکه خبری سی.بی.اس که دوشنبه شب پخش شد، گفت: "انتظار دارم تا پایان سال شرایطی ایجاد کنیم که موصل آزاد شود. با دیدن عراقی هایی که مایلند مبارزه کنند و سرزمینشان را پس بگیرند، باید از آن ها حمایت بیشتری کنیم."

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود، "خودمان در میدان جنگ نخواهیم بود، بلکه با ارائه آموزش و نیروهای ویژه ای که ازعراقی ها حمایت می کنند، و هنگامی که از طریق کار با نیروهای ائتلاف اطلاعات امنیتی کسب می کنیم، می بینیم که می شود به کار ادامه داد."

آقای اوباما این اظهارات را در همان روزی ایراد کرد که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سخنانی از اعزام ۲۱۷ نیروی جدید به عراق خبر داد و گفت تعدادی هلیکوپتر آپاچی نیز برای عملیات نظامی به آن کشور ارسال خواهد شد.

نیروهای جدید آمریکایی قرار است به نیروهای عراقی که در خط مقدم جنگ هستند مشاوره دهند. با این تصمیم، شمار نیروهای آمریکایی در عراق به ۴۰۸۷ نفر می رسد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 212 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:26

مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه در مصوبه ای دولت را موظف کرد یارانه ۲۴ میلیون نفر را در سال جاری قطع کند. با این حال سخنگوی دولت ایران به شدت از این مصوبه انتقاد کرد و گفت حذف این تعداد از یارانه بگیرها عادلانه نیست وقابلیت اجرایی هم ندارد.

نمایندگان مجلس در جریان تصویب لایجه بودجه سال جاری دولت را مکلف کردند یارانه سه دهک بالای جمعیت ایران یعنی ۲۴ میلیون نفر را حذف کند. 

در واقع مجلس تصویب کرده که یارانه تمام سرپرستان خانوار که درآمد آنها سالانه بیش از ۳۵ میلیون تومان است حذف شود مگر آنکه ۵ فرزند تحت تکفل داشته باشند.

با اینکه دولت حسن روحانی از ابتدای آغاز به کار اعلام کرده بود برای پرداخت یارانه ها، منابع کافی در اختیار ندارد، اما محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت از این لایحه به شدت انتقاد کرده است، به دو دلیل: یکی اینکه به گفته آقای نوبخت سه دهک بالای جمعیت ایران آن قدر درآمد ندارند که از دریافت یارانه معاف شوند.

دلیل دومی که آقای نوبخت آورده این است که دولت اگر هم بخواهد اصلا امکان اجرای این مصوبه را در سالجاری ندارد؛ چرا که شناسایی دقیق افراد پردرآمد کار ساده ای نیست.

نوبخت این را هم گفته که دولت پیشتر حدود چهار و نیم میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کرده بود و بعد یارانه یک و نیم میلیون نفر را به آنها بازگرداند چرا که به گفته سخنگوی دولت درآمدشان کم بود و به آنها ظلم شده بود.

محمدرضا پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، حذف ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه را لبیک به درخواست رهبر جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد اقتصاد مقاومتی دانسته است.

بر اساس مصوبه مجلس، چنانچه سه دهک پردرآمد جامعه حذف شوند، ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع مالی آزاد می شود که ۳۰ درصد آن صرف ایجاد اشتغال برای ایثارگران، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و جوانان خواهد شد.

طبق این مصوبه ۳۵ درصد هم به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی و مابقی به نوسازی صنایع و ایجاد زیرساخت های صادراتی اختصاص می یابد.

پنج سال است که در ایران به تعداد زیادی از مردم یارانه پرداخت می شود. دولت حسن روحانی از ابتدای روی کار آمدن اعلام کرده نحوه پرداخت یارانه، دقیق نبوده و به زیان مردم و اقتصاد کشور تمام شده است. در این مدت نزدیک به بودجه عمرانی ۵ سال کشور یارانه پرداخت شده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:26

جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران پس از اجرای برجام تا کنون تنها امکان برداشت از سه میلیارد دلار از دارایی های خود را داشته است.

آقای کری که در گردهمایی "جی استریت" سخن می‌گفت، ضمن حمایت دوباره از توافق هسته‌ای با ایران، گفت که ارقام مختلفی درباره دسترسی ایران به دارایی‌های نقد خود مطرح شد، از جمله برخی نامزدها این رقم را ۱۵۵ میلیارد و برخی آن را ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کردند اما رقم واقعی آن ۵۵ میلیارد دلار است.

پیشتر نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از توافق هسته‌ای با ایران، با دسترسی جمهوری اسلامی به دارایی های نقد خود در خارج از کشور مخالفت کردند. از جمله دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه که گفت آمریکا ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران داده است.

این در حالیست که طی روزهای اخیر نبود امکان برداشت از منابع ارزی و دشواری دسترسی ایران به شبکه بانکی جهانی در میان مقامات جمهوریبحث برانگیز شده است.

ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران که به نیویورک سفر کرده بود گفت که ایران در کل هنوز امکان برداشت از دارایی های بلوکه شده خود را ندارد.

وزیر امور خارجه ایران نیز گفت که از ایالات متحده خواسته است تا موانع دسترسی ایران به بانک های بین المللی را رفع کند.

دوشنبه شب جو بایدن، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا و همچنین جان کری در نهاد جی استریت (J Street) سخنرانی کردند. جی استریت که در آمریکا مستقر است، از سال ۲۰۰۸ تشکیل شده و هدف آن ترویج رهبری آمریکایی به منظور خاتمه دادن به مناقشات عرب‌ها و اسرائیل و اسرائیل-فلسطین به طور صلح آمیز و دیپلماتیک است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 233 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:08

آب و هوا بیش از آنچه که فکر می کنید بر سبک زندگی انسان تاثیر دارد و یک تحقیق جدید حاکی است که درجه حرارت و شرایط محیطی همه بر احساس فیزیکی و روانی انسان موثر است.

همزمان با عادی شدن شرایط سخت اقلیمی که واقعیتی است از تغییرات جوی، احساس رفاه آدمیزاد نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

اگر شما نیز به تازگی از برخی تغییرات بدنی خود مطلع شده اید، قطعا دچار توهم نشده اید. شبکه خبری هافینگتون پست فهرست ۱۱ گانه ای از برخی تغییرات خلقی کلی انسان در نتیجه تغییرات محیطی تهیه کرده است:

خواب بهتر در هوای خنک تر

هرچه هوای محیط خنک تر باشد خواب شما شیرین تر است. یک دانشمند علوم محیط زیستی در آمریکا می گوید دمای بهینه برای خواب ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد  است. چرا که حرارت بدن کاهش می آید و مغز را آماده خواب می کند.

در مقابل هوای گرم و مرطوب توانایی انسان در یک چرت مطلوب را کاهش می دهد. آب و هوای طوفانی نیز خواب را مختل می کند چرا که سروصدا و رعد و برق مزاحم خواب هستند.

آب و هوای افراطی می تواند موجب مشکلات روانی شود

افرادی که در مناطقی با آب و هوای افراطی و شرایط جوی شدید مثل طوفان و گردباد و کولاک زندگی می کنند در خطر بیشتر ابتلا به عارضه های روانی قرار دارند. دانشمندان مسائل مرتبط با سلامت روان را مستقیما با تغییرات آب و هوایی گره می زنند: حدود 200 میلیون آمریکایی در خطر ابتلا به مشکلات روحی مثل اضطراب قرار دارند که به مشکلات جویی مرتبط است.

 

باران می تواند آلرژی را تشدید کند

بهار برای بسیاری از آدم ها فصل آلرژی است اما اگر شما هم جزو این دسته از آدم ها هستید حتما تجربه کرده اید که عوارض حساسیت هنگام باران تشدید می شود. می گویند باران گرده افشانی گیاهان را می شوید اما باران شدید قبل از آن که محیط را پاکیزه کند، گرده ها و نحوه افشانده شدن آن ها را تشدید می کنند.

خلق خوش در روزهای آفتابی

روزهای روشن و آفتابی تاثیر مثبتی بر خلق و خوی آدم دارد. تحقیقی که در دانشگاه میشگان انجام شده می گوید افرادی که دست کم نیم ساعت در روز از هوای خوب بیرون لذت می برند، خوش خلق ترند.

زمستان بر سلامت روان تاثیر دارد

اختلالات فصلی خلقی مانند افسردگی فصلی بیشتر اوقات در ماه های سرد زمستان رخ می دهد که روزها کوتاهتر و تاریکتر است. سالانه حدود ده میلیون نفر به چنین اختلالاتی مبتلا می شوند.

گرمای شدید سلامت را به مخاطره می اندازد

حرارت بالا خطر عوارض قلبی را بالا می برد. کم آبی بدن و سکته قلبی هر دو می تواند بر خلق و خوی انسان تاثیر بگذارد و در شرایط حاد منجر به عوارض مغزی شود.

فشار خون در تابستان کاهش می یابد

بیهوده نیست که آدمیزاد در تابستان آرام تر است. تحقیقات نشان داده که فشار خون در ماه های تابستان در مقایسه با زمستان پایین تر می رود. به این دلیل که هوای سرد رگ های خونی را تنگ تر می کند و این عاملی می شود برای افزایش فشار خون.

هوای خوب کیف آدم را کوک می کند

تحقیقات نشان می دهد که بین احساس شادمانی و سعادت شخصی با هوای خوب نسبت مستقیم دارد. جاهای خوش آب و هوا با زمستان های ملایم و تابستان های مطبوع خلق ساکنین را نیز سر جای می آورد. چرا که آب و هوای خوب افراد را به فعالیت های خارج از خانه می کشاند.

وقتی هوا گرم است خلاقیت بالا می رود

تحقیقات در دانشگاه میشیگان می گوید بودن در فضای بیرون در یک روز زیبای بهاری به تفکر خلاق انسان کمک می کند.

هوای بسیار گرم نیز می تواند حال آدم را خوب کند

تحقیقات نشان داده که گرمای هوا میل تولیدمثل را افزایش می دهد و میزان تولد در ماه مارس ده درصد بیش از بقیه ماه هاست؛ یعنی نطفه کودکان متولد مارس حدود ماه گرم ژوئن شکل گرفته است. این تحقیق می گوید میزان ترشح هورمون های جنسی در مردها و زن ها افزایش می یابد.

میزان سرماخوردگی در سرما بیشتر است

با آن که سرماخوردگی در تمام طول سال در کمین آدم نشسته اما برخی عوامل در زمستان احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهد. ایمنی بدن در سرما کاهش میابد و از آنجا که ساعات بیشتری را در محیط داخلی و در میان میکرب ها و باکتری ها می گذرانیم احتمال گریز از آن ها کاهش می یابد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 201 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:08

خبرگزاری‌های ایران روز روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین علت مرگ مهرداد اولادی را به نقل از مسئولان بیمارستان شهدای تجریش تهران، "ایست قلبی" گزارش کرده‌اند. خبرگزاری مهر نیز گزارش داده که بازپرس شعبه سوم جنایی به بیمارستان رفته تا مقدمات اظهارنظر رسمی مقامات قضایی در مورد مرگ این بازیکن ۳۱ ساله فراهم شود.

مهرداد اولادی، متولد قائم‌شهر در استان مازندران بود و حضور در سطح اول فوتبال ایران را با پرسپولیس تجربه کرد. او چند بار بین تیم‌های عربی و پرسپولیس در رفت و آمد بود تا این که به ملوان رفت و پس از آن با باشگاه استقلال قرارداد امضا کرد.

او حضوری ناموفق در استقلال داشت و پس از آن نیز حضوری کمرنگ در باشگاه ملوان داشت. این بازیکن که ۱۳ بار هم پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرد در سال‌های اخیر با دوران اوجش فاصله بسیار داشت.

آخرین پست مهرداد اولادی در اینستاگرام

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 229 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:02

کاخ سفید می گوید باراک اوباما برای بحث درباره وضعیت سوریه با ولادیمیر پوتین تماس تلفنی داشته است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید با تایید خبر این تماس گفت دلیل تماس اوباما این بود که رئیس جمهوری آمریکا از پوتین خواست تا از تمام نفوذ خود استفاده کند تا به دولت بشار اسد فشار بیاورد تا به تعهدات ترک مخاصمه و مذاکرات صلح پایبند باشد.

تماس اوباما با پوتین بعد از آن اتفاق افتاده که اصلی ترین گروه اپوزیسیون در مذاکرات سوریه اعلام کرده حضور در مذاکرات را تعلیل کرده است.

"کمیته عالی مذاکرات" روز دوشنبه اعلام کرد گفتگوهای رسمی صلح  را به حالت تعلیق در می آورد.

استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل برای گفتگوهای صلح سوریه می گوید هدف اصلی ترین گروه مخالف حکومت سوریه در مذاکرات صلح، نشان دادن نارضایتی‌شان مسائل پیش آمده در مورد توقف درگیری‌ها و نگرانی از وضعیت انسانی در سوریه است.

همزمان دفتر مطبوعاتی کرملین هم گزارش کرد، پوتین و اوباما در این گفت‌وگوی بر افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از نقض آتش‌بس در سوریه تأکید کردند.

روسای جمهوری آمریکا و روسیه تأکید کردند که هر دو کشور نسبت به حمایت از ادامه‌ برقراری آتش‌بس در این کشور متعهد هستند.

کرملین اعلام کرد، اوباما و پوتین باری دیگر بر اهمیت مذاکرات ژنو تأکید و اعلام کردند که همکاری های امنیتی و دفاعی دو طرف در قبال سوریه باید ادامه داشته باشد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 314 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 5:16

روز سه شنبه ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین)، انتخابات مقدماتی در ایالت پرجمعیت نیویورک برگزار می شود.  داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه و دموکرات تلاشهای آخر خود را برای جذب حداکثری رای شهروندان انجام می دهند.

بر پایه آخرین نظرسنجی در رقابت دو نفره حزب دموکرات، محبوبیت هیلاری کلینتون همچنان حدود ده درصد بیشتر از سناتور برنی سندرز است.

اما همین نظرسنجی ها در اردوی حزب جمهوریخواه حکایت از این دارد که پیشتاز رقابتهای این حزب یعنی، دونالد ترامپ اهل نیویورک نیز با ۵۴ درصد محبوبیت، فاصله بسیاری با سناتور تد کروز اصلی ترین رقیبش در دریافت نامزدی حزب دارد.

خانم کلینتون که از سال ۲۰۰۱تا ۲۰۰۸ یکی از دو سناتور ایالت نیویورک در سنای آمریکا بوده، با مخاطب قرار دادن طبقه متوسط، عدم افزایش مالیات این طبقه را جزو برنامه ریاست جمهوریش عنوان کرد.

وی گفت: "من مالیات بردرآمد طبقه متوسط را افزایش نخواهم داد. به اندازه کافی پول در جیبهای قشر ثروتمند آمریکا وجود دارد و آلان زمان پرداخت مالیات بیشتر بابت امکاناتی که این کشور برای جمع آوری ثروتشان مهیا کرده، رسیده است."

آخر هفته گذشته، خانم کلینتون با سفر به ایالت کالیفرنیا، میهمان نشست جمع آوری کمک مالی به میزبانی جرج کلونی ستاره سینما و فعال سیاسی بود.

به گفته رسانه ها بلیت حضور در این نشست از ۳۳هزار دلار تا ۳۵۰ هزار دلار به فروش رفته بود.

حضور کلونی برای جمع آوری کمک مالی به کلینتون، نارضایتی هواداران سناتور سندرز را به همراه داشت.

کلونی در این باره گفت: "حق با آنهاست. پول بسیار هنگفتی است و کارزار انتخاباتی سندرز حق دارد که درباره آن صحبت کنند. البته عمده پول جمع آوری شده صرفا برای کارزار انتخابات ریاست جمهوری هیلاری نیست. بلکه بابت کارزارهای انتخاباتی نامزدان دموکرات برای باز پس گیری کرسی های کنگره آمریکاست."

در واکنش به این اظهارات کلونی، سناتور سندرز ۷۴ ساله و اهل نیویورک از صداقت آقای کلونی سپاسگزاری کرد.

سناتور سندرز که خود را یک سوسیال دموکرات می داند، به مردم نیویورک گفت او در ضورت انتخاب برنامه تغییرساختار سیستم بانکی آمریکا را عملی خواهد کرد.

وی گفت: "شما هم با من هم رای هستید که الان وقت آن رسیده که در سیستم مالی آمریکا تغییر ساختار داده شود. زیرا که شش بانک بزرگ آمریکا نزدیک به ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارند و دوسوم کارتهای اعتباری و یک سوم وام خانه های مردم در دست آنهاست. مردم ایالت نیویورک کشور را به سوی انقلاب سیاسی هدایت کنید."

اما در سوی مقابل، دونالد ترامپ که در روزهای اخیر همواره از سیستم کسب حمایت نمایندگان حزبی انتقاد کرده است، بار دیگر نظام انتخاباتی درون حزبی را زیر سووال برد.

وی گفت: "نظام انتخاباتی مقدماتی حزب جمهوریخواه فاسد است. خیلی راحت بگویم، رای نمایندگان حزبی خریداری می شود. خیلی آشکارا آنها را به هواپیمای لوکس به شهرهای تفریحی می فرستند و قول این و آن به آنها می دهند و رایشان را می خرند. این نظام فاسدی است. و هیچ ربطی به دموکراسی ندارد."

رینس پریبِس، رییس حزب جمهوریخواه در رد ادعاهای آقای ترامپ گفت که این سیتسم از زمان انتخابات ریاست جمهوری آبراهم لینکلن یعنی ۱۵۰ سال پیش بوده و تاکنون جواب داده است.

تعداد نمایندگان حزبی در ایالت نیویورک برای حزب دموکرات ۲۴۷ است و برای حزب جمهوریخواه ۹۵ نماینده است .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 275 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 4:13

حراج خانه "ساتبیز" آنچه را جامعترین سری نمایشگاه ها و فروش آثار هنری و تاریخی اسلامی نامیده، آغاز می کند.

طی پنج دوره حراجی، ساتبیز آثار معاصر و باستانی اسلامی را به فروش خواهد گذاشت و یک رشته سخنرانی هایی را نیز در کنار حراجی ها، در نمایشگاه های خود درباره موضوعات مرتبط ترتیب داده است. سخنرانان، دانشمندان مطرح منطقه خواهند بود.

بندیکت کارتر مدیر ساتبیز و رئیس فروش بخش خاورمیانه، گفت هنر خاور میانه بخشی است که تمایل به آن رو به افزایش است. او گفت تمایل به این بخش "زیاد" است.

وی گفت، موزه های مطرح جهان از جمله موزه متروپولیتن نیویورک و موزه لوور فرانسه، گالری های هنر اسلامی خود را دوباره به راه انداخته اند و موزه های جدیدی نیز نظیر "موزه هنرهای اسلامی" در دوحه پایتخت قطر هستند، که توجه به آثار اسلامی را افزایش داده اند.

حراجی ساتبیز از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ آوریل (۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت) در لندن برگزار می شود.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 296 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 3:13

وقتی نگین فتاحی-داسمال اولین شعبه از سالن های زنجیره ای آرایش ناخن خود را در ایران افتتاح کرد، با استقبال گرم و شک ایرانی های مدگرا و طرفدار زیبایی مواجه شد.

نشریه فورچون می نویسد این دوگانگی شاید نتیجه قوانین اسلامی بر فروش پوشاک و لوازم آرایش در ایران باشد.

با این حال خانم فتاحی می گوید با لغو تحریم های اقتصادی بین المللی ایران، وقت آن رسیده است که یک برند ممتاز بین المللی وارد ایران شود.

نگین فتاحی شهروند اماراتی متولد ایران که مدیر سالن های زنجیره ای کاشت و آرایش ناخن و همچنین سالن پیرایش و ناخن مردانه در امارات است، در مصاحبه با فورچون می گوید: "برای زنان ایرانی این یک برند پرتقاضا است. محصولات فراوان دیگری در ایران بوده اند. زنان ایرانی تشنه هر چیز اصیل و وارداتی از غرب هستند."

او می گوید با این حال برخی مشتریان به دیده شک به شعبه تهران این سالن مانیکور نگاه می کنند.

شرکت لوازم آرایش "سفورا" در ایران شعبه باز می کند

به نوشته فورچون، زنانی ایرانی جوان مطابق مد روز جهان پیش می روند و تازه های مد را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند.

برخی برندهای ممتاز غربی که حتی در زمان تحریم محصولات خود را به دست مشتریان ثروتمند ایرانی می رساندند، حالا در تلاش برای ورود مستقیم به ایران هستند. وضع محصولات آرایشی نیز مشابه است و مرکز پژوهش های مجلس بازار لوازم آرایش ایران را بیش از چهار میلیارد دلار در سال تخمین زده است.

رقابت برندهای لوازم آرایش و مد غربی برای ورود به ایران در حالی داغ شده است که برخی محافظه کاران، برندهای لوکس خارجی را بخشی از جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد می کنند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 3:12

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه بر سر احیای طرح باراک اوباما و تعلیق بازگشت چهار میلیون مهاجر غیرقانونی ایالات متحده به کشورهایشان، روز پرتنشی را گذراند و با آرای چهار به چهار به جایی نرسید.

بر اساس پرسش هایی که در جلسه ۹۰ دقیقه ای شفاهی درباره این موضوع مطرح شد، چهار قاضی لیبرال از طرح رئیس جمهوری حمایت کردند و چهار قاضی محافظه کار با آن مخالفت کردند.

به دنبال مرگ آنتونین اسکالیا، قاضی محافظه کار دیوان عالی، حال این نهاد به طور مساوی بین چهار قاضی لیبرال و محافظه کار تقسیم شده است.

اگر دیوان عالی بخواهد از دوپارگی چهار به چهار پرهیز کند، جان رابرتز قاضی ارشد ایالات متحده می تواند بزرگترین گزینه در طرف محافظه کاران باشد که به همکاران لیبرالش پیوسته و به طرح اوباما رای مثبت دهد.

گزینه "شیکاگویی" باراک اوباما برای دیوان عالی آمریکا کیست؟

یک احتمال این است که دادگاه می تواند برخی نکات قانونی طرح عدم بازگرداندن مهاجران غیرقانونی را بی پاسخ رها کرده و به آن رای دهد. از جمله این پرسش که آیا دولت می تواند به متقاضیان واجد شرایط مجوز کار بدهد یا خیر.

این یکی از بزرگترین مسائل در دوره فعلی دیوان عالی آمریکا است که در ماه ژوئن به پایان می رسد و اوباما را در مقابل ۲۶ ایالتی قرار داده که گفته اند با طرح مهاجران اوباما مخالف هستند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 299 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 2:04

یک دانشجو در آمریکا پس از آن که تلفنی در هواپیمای مسافربری به زبان عربی صحبت کرد، مجبور به ترک هواپیما شد.

مخزومی، این دانشجوی دانشگاه برکلی در کالیفرنیا که از عراق به آمریکا پناهنده شده بود، کمتر از دو هفته پیش، از پرواز شرکت هواپیمایی "ساوت وست" در لس آنجلس به بیرون هواپیما منتقل شد. این پرواز به اوکلند، در شمال کالیفرنیا می رفت.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، یک مسافر دیگر از صحبت این دانشجو به زبان عربی، ابراز نگرانی کرده بود.

گفته شده، یک زن مسافر که در صندلی جلو نشسته بود، پس از این که آقای مخزومی گفت "انشاالله" برگشت و او را با نگرانی نگاه کرد، و سپس با مهمانداران هواپیما صحبت کرد.

بر اساس این گزارش، آقای مخزومی به عموی خود در بغداد تلفن کرده بود تا درباره رویدادی که وی در آن حضور داشت و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در آن سخنرانی کرد، صحبت کند.

به نوشته نیویورک تایمز، سخنگوی شرکت هواپیمایی "سات وست" گفته است نمی تواند در مورد عملکرد فردی کارکنانش نظر دهد، اما این شرکت "هیچگونه تبعیضی را تحمل نمی کند."

آقای مخزومی، ۲۶ ساله، پس از ترک هواپیما کارکنان شرکت را به تبعیض متهم کرده است، اما نیروهای امنیتی او را بازرسی کردند و در اتاقی از او سوالاتی پرسیدند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 2:04

گزارش‌های شهروند خبرنگاران از تهران حاکی از برخورد شدید نیروی انتظامی با افرادی است که قصد داشتند در مقابل سفارت افغانستان، برای "ستایش" دختر ۶ ساله افغان شمع روشن کنند. خبرگزاری ایسنا نیز با انتشار خبر دستگیری افغان‌های حاضر در تجمع، وقوع "درگیری‌هایی پراکنده" را تایید کرده است.

به دنبال تجاوز به یک دختر خردسال افغان در ورامین و قتل او توسط یک نوجوان ۱۷ ساله، موجی از ابراز نفرت از این واقعه و همدردی با خانواده قربانی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و فراخوانی برای تجمع مقابل سفارت افغانستان در غروب روز دوشنبه شکل گرفت.

از تهران خبر می‌رسد که نیروی انتظامی با برگزاری این تجمع مخالفت کرده و حاضران مجبور به ترک محل شده‌اند. برخی کاربران فضای مجازی از برخورد شدید پلیس، بازداشت و استفاده از گاز اشک آور خبر داده و برخی دیگر می‌گویند صرفا رفتارها توهین آمیز بوده و منجر به برخورد و بازداشت نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا دلیل برخورد نیروی انتظامی با حاضران، نداشتن "مجوز" بوده است.

عکس‌هایی مخابره شده که نشان می‌دهد برخی حاضران در مقابل سفارت پس از متفرق شدن توسط پلیس به پارکی در آن نزدیکی رفته و برای ستایش شمع روشن کرده‌اند. اما گویا پلیس از ادامه این مراسم هم جلوگیری کرده است.

بسیاری از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با اعتراض به این رفتار پلیس، آن را با رفتار پلیس در قبال حمله به سفارت عربستان در تهران مقایسه کرده‌اند.

ستایش قریشی، دختر شش ساله افغان، روز ۲۲ فروردین ماه برای خرید بستنی در روستای خیرآباد ورامین از خانه خارج شد، اما پسر ۱۷ ساله همسایه او را ربود و پس از تجاوز به قتل رساند. رسانه‌ای شدن این ماجرا با واکنش گسترده کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 2:04

علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی خواسته مهدی کروبی برای برگزاری دادگاه را منطقی دانسته و خواستار رفع حصر رهبران معترضان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ شده است.

آقای مطهری در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا، با اشاره به نامه مهدی کروبی به رئیس جمهوری ایران که در آن خواستار برگزاری دادگاه خود شده بود، گفت "به نظر می رسد این یک خواسته منطقی باشد و باید به آن پاسخ مثبت داده شود."

این نماینده مجلس بار دیگر حصر خانگی مهدی کروبی، میر حسین موسوی و زهرا رهنورد بدون برگزاری دادگاه را غیرقانونی دانست و گفت " این که برخی عنوان می‌کنند اگر دادگاه برگزار شود، حکم صادره سخت خواهد بود، پس بهتر است برگزار نشود، نمی‌تواند منطقی باشد، چراکه باید حرف‌ها و دفاعیات شنیده شود."

او از رئیس جمهوری ایران خواست که پیگیر این خواسته آقای کروبی باشد و برای رفع حصر نیز تلاش کند.

مهدی کروبی، یکی از دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ، ۲۱ فروردین در نامه ای به حسن روحانی از رئیس جمهوری ایران خواست که طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی دادگاه او به طور علنی برگزار شود تا به گفته او مشخص شود "برگشته از انقلاب و نانجیب، و ادامه دهنده راه انقلاب و نجیب، کدامیک از طرفین دعوا و نزاع انتخابات ۸۸ قرار دارند."

 این نامه آقای کروبی پس از آن منتشر شد که آیتاﻟله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، نامزدهای معترض سال ۸۸ را "نانجیب" خواند.

مهدی کروبی، میر حسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می برند. 

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 250 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:03

رئیس قوه قضاییه ایران روز دوشنبه و در واکنش به گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا، ایالات متحده را به "جنایت" و "دروغگویی" متهم کرد و گفت که این گونه مخالفت‌ها نشانه‌ای بر این است که دستگاه قضایی ایران کار خود را "درست" انجام می‌دهد.

آیت‌اﻟله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، مفاد گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا را زیر سوال برد و گفت "انسان متعجب می‌شود که دستگاه رسمی کشوری که مدعی حقوق بشر و اقتدار جهانی است، چنین حرف‌های نادرستی مطرح می‌‎کند و در لابه لای آن می‌گوید چون در ایران سفارت نداریم، به گزارش‌های مردمی و ان‌جی‌او ها اعتماد کرده‌ایم. چنین استدلالی عذر بدتر از گناه است، که شما هر دروغی را از سوی نیروهای مخالف یک کشور بپذیرید و آن را رسما منتشر کنید."

در گزارش سالانه حقوق بشر با انتقاد از آمار بالای اعدام‌ها در ایران آمده بود که بسیاری از مجازات‌های اعدام در جریان دادگاه‌هایی صادر شده که آیین دادرسی در آنها رعایت نشده است.

رئیس قوه قضاییه ایران در پاسخ به این موضوع گفت: "در قوانین جمهوری اسلامی ایران، اعدام برای قتل نداریم، بلکه این قصاص است که نوعی حق است. حقی است که اولیای دم دارند و گاهی اولیای دم از حق قصاص خود می‌گذرند. بنابراین مجازات اعدام برای قتل، یک سخن سخیف است."

وی همچنین صدور حکم اعدام به دلیل توهین به رهبران سابق و فعلی جمهوری اسلامی را "دروغ" خواند و گفت "دشمنی با خدا" در قوانین ایران مجازات اعدام ندارد، بلکه این مربوط به "بحث فقهی و حقوقی محاربه است، که شرایط خاص خود را دارد".

آیت‌اﻟله لاریجانی آمار بالای اعدام در جرایم مرتبط با مواد مخدر را نیز رد کرد و گفت: "جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند مواد مخدر تولیدی در افغانستان، کشوری که در اختیار آمریکا است به اروپا و سایر کشورها نرسد؛ با این حال عجیب است که کشورهای غربی به جای تشویق ایران در این مبارزه ما را مورد هجمه قرار می‌دهند."

یکی از موضوعات مورد اشاره گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا موارد مرگ در زندان بود، که از جمله به مرگ مشکوک شاهرخ زمانی، فعال کارگری در زندان رجایی شهر اشاره شده بود. آقای لاریجانی این موضوع را هم رد کرد و توضیح داد که مرگ و میر زندانیان به ویژه افراد مسن و معتادان " موضوعی تقریبا ممکن" است اما مرگ بر اثر شکنجه "صرفا یک ادعاست".

بالاترین مقام قضایی جمهوری اسلامی ایران، که مستقیما از سوی رهبر به این سمت منصوب می شود، با حملاتی تند به دولت آمریکا، این کشور را به "جنایت در سطح جهان" متهم کرد که به گفته او برای دیگر کشورها "نسخه‌های حقوق بشری" می‌پیچد.

وی همچنین از وزارت امور خارجه ایران خواست تا "با اقتدار و صلابت و به صورت کاملا مستدل و منطقی" به وزارت امور خارجه ایالات متحده پاسخ دهد.

گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا هر سال با تاکید بر موارد جهانشمول حقوق انسانی از جمله آزادی بیان، آزادی انتخابات، محاکمه عادلانه و حقوق زندانیان، مواردی از نقض حقوق بشر در بسیاری از کشورهای جهان را مطرح می کند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در چهل و یکمین سال ارائه گزارش این وزارتخانه تاکید کرد، "این هنجارها را ما از خودمان نساخته‌ایم. این موارد تنها استانداردهای آمریکا نیستند که ما بخواهیم بر کشورهای دیگر تحمیل کنیم. اینها استانداردهای جهانی حقوق بشر هستند که بسیاری از کشورهای جهان آنها را پذیرفته و به کار می گیرند. البته کشورهایی هم هستند که این ارزش‌های جهانی را پذیرفته‌اند اما به آنها عمل نمی‌کنند."

در گزارش سال ۲۰۱۵ میلادی وزارت خارجه آمریکا، ۱۲۴ صفحه به "اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی"، ۵۵ صفحه به سوریه، ۵۲ صفحه به عربستان سعودی و ۴۵ صفحه به ایران اختصاص پیدا کرده است.

برای مطالعه خلاصه‌ای از این گزارش به این لینک مراجعه کنید و یا این که نسخه کامل آن را به زبان انگلیسی در این لینک دریافت کنید.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:03

حدود ۳۰ هزار نفر روز دوشنبه در یکصد و بیستمین مسابقه دو ماراتن شهر بوستون در آمریکا با یکدیگر رقابت کردند و دونده های اتیوپیایی، چه در بخش مردان و چه در بخش زنان، رتبه نخست را به دست آورند.

در بین مردان، لمی برهانو هایله رتبه نخست را به دست آورد. این دونده ۲۱ ساله اتیوپیایی توانست مسیر مسابقه را در زمان ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه و ۴۵ ثانیه طی کند.

در بین زنان، آتسدا بایسا از اتیوپی با زمان غیررسمی ۲ ساعت و ۲۹ دقیقه و ۱۹ ثانیه مسیر دو مارتن را دوید. در پنج سال گذشته، زنان کنیایی برنده مارتن بوستون بودند.

در بین افراد با معلولیت جسمی که با صندلی چرخدار به رقابت پرداختند، تاتیانا مکفدن از آمریکا در بین زنان و مارسل هاگ سوئیسی در بین مردان - که در سال ۲۰۱۵ نیز رتبه نخست را به دست آورده بود - مقام نخست را کسب کردند.

تدابیر امنیتی در مراسم دو ماراتن بالا بود. سه سال پیش، در حمله ای تروریستی، سه نفر در مسابقه دو ماراتن بوستون کشته شدند و بیش از ۲۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. مسافت دو ماراتن حدود ۴۲ کیلومتر است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:03

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی درباره توافق جامع اتمی ایران با ایالات متحده و دیگر قدرت های جهان در تابستان سال گذشته، می نویسد که منافع اقتصادی مورد نظر ایران هنوز تحقق نیافته است.

توافق اتمی ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴ یا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، با وعده لغو بخشی از تحریم های اعمال شده علیه ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا در ازای اعمال محدودیت های گسترده بر روی برنامه اتمی تهران حاصل شد.

به نوشته نیویورک تایمز، ایران و قدرت های جهانی سهم خود را در توافق انجام داده اند و شرکت های بازرگانی با هدف بستن قراردادهای تجاری، روانه ایران شده اند. ایران می تواند نفت خام صادر کند و به حدود ۵۰ میلیارد دلار از سرمایه هایش در بانک های خارجی دسترسی یافته است.

اما حتی به این ترتیب هم ایران در بازسازی اقتصاد خود با مشکل مواجه است. آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران ماه گذشته در پیام نوروزی خود گفت" از آن طرف تحریم ها را حفظ می کنند و وزارت خزانه داری آمریکا با طرق خود جوری عمل می کند که شرکت های بزرگ و بانک های بزرگ جرأت نکنند با جمهوری اسلامی ایران معامله کنند که دشمنی محض است. تحریم و تهدید می کنند که دشمنی محض است."

نیویورک تایمز می گوید، یک مانع این است که به دلیل مشارکت ایران در تروریسم و نقض حقوق بشر و همچنین اقداماتش در آزمایش موشک های بالیستیک، بیشتر تحریم های آمریکا سرجای خود باقی است. ایران این را خوب می دانست که لغو تمام تحریم ها هرگز بخشی از توافق اتمی نبوده است. این بدین معناست که تجارت با ایران غیر از صنعت هوایی غیرنظامی، فرش و محصولات کشاوزری برای شرکت های آمریکایی همچنان ممنوع است. همچنین استفاده از نظام مالی آمریکا و روابط تجاری دلاری هنوز برای ایران ممکن نیست. بسیاری از بانک های خارجی که مانعی برای کار با ایران ندارند، هنوز محتاط عمل می کنند، چرا که می ترسند تحریم های آمریکا را نقض کرده باشند.

قبل از توافق اتمی ژوئیه ۲۰۱۵، ایران از نظام بانکی بین المللی کنار گذاشته شده بود و برای جلوگیری پولشویی و حمایت مالی از گروه های تروریستی زیر قوانین سختگیرانه دیگری هم بود.

کارشناسان به نحوه اداره بانک های ایرانی انتقاد دارند و می گویند با سیاست بازی و عدم شفافیت همراه است و هشدار می دهند که این ها نشانه های ریسک بالا برای بانک های خارجی است.

رفتار ایران در منطقه، حمایتش از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، تسلیح حزب الله و آزمایش موشک، همه و همه برای سرمایه گذاری در ایران بازدارنده است. همانطور که باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده با تازگی گفت، "شرکت های تجاری جایی می روند که احساس امنیت کنند، جایی که بدانند مراوده پولی به شکل عادی انجام می شود."

به عقیده نیویورک تایمز، ایران می تواند با اصلاح سیستم خود و تبدیل شدن به نیرویی سازنده تر در منطقه، به خود کمک کند.

وزارت خزانه داری آمریکا نگران آن است که ایران به اندازه کافی از لغو تحریم ها بهره نبرده باشد و در حال شفاف سازی شرایط انجام تجارت با ایران است. بانک های خارجی محدودیتی برای معامله با ایران با یورو یا دیگر ارزها، غیر از دلار، ندارند.

بانک های خارجی همچنین می توانند با ایران وارد معاملات دلاری شوند، به شرطی که تبادل پول را با دلار موجودی خود انجام دهند. در عمل به این معنا که معاملات در حد کوچک باقی می ماند، چرا که معاملات بزرگ مانند قراردادهای نفتی مستلزم دسترسی آنها به نظام بانکی آمریکا است.

مارکو روبیو و مارک کرک دو سناتور جمهوریخواه از لایحه ای حمایت می کنند که انجام تجارت دلاری را  برای ایران از این هم سخت تر می کند و توافق اتمی را تضعیف می کند. طبق قانون هر جا لازم باشد، ایران ممکن است در معرض تحریم آمریکا قرار گیرد؛ اما مادامی که ایران به توافق اتمی پایبند باشد، کنگره آمریکا نباید گامی در جهت مخالفت با تجارت های مشروع با ایران بردارد.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد، نفع بردن ایرانی ها از توافق اتمی در جهت منافع آمریکا نیز هست، به این ترتیب ایران به تعهداتش پایبند می ماند و نیروهای میانه رو در ایران نیز تقویت می شوند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:50

کودک پنج ساله خرم‌آبادی با مداخله رئیس کل دادگستری استان لرستان از بازداشت در دادسرا رهایی یافت.

خبرگزاری مهر به نقل از معاون فرهنگی دادگستری لرستان نوشت که کودک پنج ساله ای که هنگام بازی با پاشیدن خاک به صورت کودک دیگری موجب آسیب دیدن چشم او شده بود، با شکایت والدین کودک آسیب دیده در آستانه جلب قرار گرفت.

به نوشته این خبرگزاری، بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی، پرداخت دیه به عهده فرد مرتکب است. از این رو پس از بررسی آسیب وارده توسط پزشکی قانونی، کودک ملزم به پرداخت دیه شد و دادگاه برای او حکم جلب صادر کرد.

معاون فرهنگی دادگستری لرستان با اشاره به مداخله رئیس کل دادگستری در این پرونده در جریان بازدید از دادسرا گفت: "با مداخله آقای بدری از اجرای حکم جلب جلوگیری شده و موضوع به ستاد دیه استان ارجاع داده می شود."

به گفته او این کودک سرانجام به خانه برده شد و قرار شد که موضوع دیه از طریق پدر او پیگیری شود.

جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان هم در این باره گفت که "در جرایمی که مستلزم پرداخت دیه است، دادگاه اطفال و نوجوانان مطابق مقررات مربوط به پرداخت دیه و خسارت حکم می‌کند."

به گفته او قانون در این باره ضعف اساسی دارد، که چرا که سرپرست کودک حتی نمی تواند تقاضای قسطی شدن پرداخت دیه را بکند و خود ضارب (کودک) باید همه دیه را پرداخت کند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 228 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:50

خبرگزاری ایلنا از ادامه تجمع تعدادی از بازنشستگان صنعت فولاد ایران در مقابل مجلس شورای اسلامی خبر داد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۵۰۰ نفر از بازنشستگان صنعت فولاد روز دوشنبه در اعتراض به وضعیت حقوقی خود و عدم دریافت معوقات حقوقی در زمان مقرر، اقدام به برگزاری تجمع کردند.

روز یکشنبه نیز بازنشستگان صنعت فولاد با تجمع در مقابل ساختمان مجلس، با سر دادن شعار "الله اکبر"، از نمایندگان خواستند به وضعیت آنها رسیدگی شود.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 234 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:50

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران روز دوشنبه گفت عربستان در ماه‌های گذشته در قبال حضور زائران ایرانی در مراسم حج "کارشکنی" کرده است. به گفته او برگزاری "حج تمتع" امسال منوط به "همراهی" مقامات سعودی است.

علی جنتی به خبرنگاران رسانه‌های ایرانی گفت، "متاسفانه در چند ماه گذشته دولت عربستان کارشکنی کرد، زیرا مسئولان حج باید به آنجا می رفتند و قرارداد امضا می کردند اما برای این هیات روادید صادر نکردند."

هفته گذشته سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ایران به عربستان رفت و اظهار نظرهای او درباره جلسات برگزار شده با مقامات سعودی مثبت به نظر می‌رسید. وی پیش بینی کرده بود امسال هم مانند سال گذشته، ۶۴ هزار زائر ایرانی به حج اعزام شوند و مشکلی وجود نداشته باشد.

اما علی جنتی عنوان کرد که دولت عربستان اصرار دارد روادید برای ایرانیان در "کشور ثالث" صادر شود و ایران این شرط را "به هیچ وجه" نخواهد پذیرفت: "ما گفتیم اگر دولت سوئیس حافظ منافع شما در ایران است، باید در ایران روادید صادر کند."

به گفته او حتی در مورد صدور روادید برای اعضای هیات مذاکره کننده سازمان حج و زیارت "کارشکنی" صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که "سازمان حج و زیارت را موظف کردیم که همه شرایط ما را به مقامات عربستانی بگویند و آن‌ها باید شرایط ما را بپذیرند تا این حج انجام شود و نباید بیش از این کارشکنی کنند."

به دنبال حمله به مراکز دیپلماتیک سعودی در ایران و قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران در دی ماه ۱۳۹۴، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان اعلام کرده بود که با این وجود، سفر زائران ایرانی به این کشور مانعی ندارد.

سال گذشته آزار جنسی دو نوجوان ایرانی و کشته شدن چند ده زائر ایرانی در دو حادثه مرگبار باعث کاهش اقبال برخی برای حضور در مراسم حج شد؛ اما مقامات ایران با وجود لغو سفرهای "حج عمره" اصرار دارند امکان حضور در "حج تمتع" برای زائران ایرانی فراهم شود.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:58